בשל המצב והמלחמה החלטנו להוריד עשרות אחוזים על כל היהלומים באתר

מה זה זהב לבן בתכשיטים

אחת הבחירות האופנתיות כיום בתחום התכשיטים וטבעות האירוסין, היא תכשיטי זהב לבן. במקרים רבים, תכשיטים מזהב לבן נתפסים כאלגנטיים ויוקרתיים יותר. מעצבי תכשיטים רבים, מודעים לטרנד הזהב הלבן שהולך וצובר תאוצה עם השנים, ולכן ניתן כיום למצוא מגוון תכשיטים ובכללם טבעות אירוסין זהב לבן מזהב לבן במבחר עיצובים.

במדריך שלפניכם נסביר מהו בעצם זהב לבן ובמה הוא נבדל מזהב צהוב, מהם היתרונות והחסרונות של תכשיטי זהב לבן, והאם כדאי לרכוש טבעת אירוסין מזהב לבן.

 

טבעות אירוסין מעבדה מזהב לבן
לחצו כאן לקטלוג טבעות אירוסין זהב לבן

מהו בעצם זהב לבן ובמה הוא נבדל מזהב צהוב?

זהב לבן הוא למעשה תערובת של זהב צהוב טהור, עם סוגים שונים של מתכות אחרות שצבען הוא לבן וכסוף. עם המתכות מהן יוצרים סגסוגת (תערובת) מסוג כזה, ניתן למנות פלדיום, כסף או ניקל. ככלל, כל תכשיט העשוי זהב, הוא למעשה תערובת של זהב צהוב טהור עם מתכות אחרות שהן נוקשות יותר.

הסיבה ליצירת סגסוגת של זהב עם מתכות אחרות בעיצוב תכשיטים, הינה שהזהב הטהור כשלעצמו הוא מתכת רכה שאינה עמידה דיה כדי לשמור על צורתה. לכן מוסיפים לזהב הצהוב הטהור שלל מתכות קשות יותר המסייעות בשמירה על צורת התכשיט.

הדבר נכון גם כשמדובר על תכשיטי זהב לבן וגם בתכשיטי זהב צהוב, או זהב אדום. בתכשיטי זהב לבן, באופן ספציפי, המתכות הנוספות בתערובת הן גם אלו שמעניקות לתכשיטי זהב לבן את צבעם הכסוף.

תכשיטי זהב לבן, בניגוד לתכשיטים מזהב צהוב, כוללים גם ציפוי מגן העשוי ממתכת יקרה שמכונה ‘רודיום’. רודיום הוא חומר ממשפחת מתכות הפלטינה, והוא מוסיף לתכשיטי זהב לבן עמידות וחוזק נוספים, ובנוסף, גם מקנה להם את המעטה המבריק המאפיין תכשיטי זהב לבן.

 

האם זהב לבן הוא זהב אמיתי

בהחלט. זהב לבן הוא זהב אמיתי לכל דבר ועניין. אף שסגסוגת הזהב הלבן כוללת גם סוגי מתכות שאינן זהב, חומר הגלם הבסיסי שמרכיב את הזהב הלבן, הוא זהב צהוב טהור במשקל 24 קראט. כאמור, זהב טהור כשלעצמו הוא חומר גלם רך מדי להכנת תכשיטים, ומכאן הצורך בערבובו עם סוגי מתכות אחרים.

ניתן לאמת את היותם של תכשיטי זהב לבן עשויים מזהב אמיתי, על ידי חיפוש תו התקן של תכשיטי זהב שאמור להיות טבוע בחלקו הפנימי של כל תכשיט זהב. סימון זה מזהה את התכשיט כתכשיט זהב אותנטי שעומד בתקנים המחמירים של משרד התקנים הממשלתי.

 

יתרונות והחסרונות של תכשיטי זהב לבן

זהב לבן הוא מתכת אסתטית מאוד, אלגנטית ויוקרתית. יש לה מראה שמזכיר מתכות כמו פלטינה וכסף, אך מחירם של תכשיטי זהב לבן הוא סביר יותר מתכשיטי פלטינה והמראה שלהם, הוא חי יותר משל תכשיטי כסף.  אחד היתרונות המהותיים ברכישה של תכשיטי זהב לבן בשיבוץ יהלומים, טמון בעובדה שהזהב הלבן מחמיא מאוד ליהלומים המשובצים בו ואפילו תורם להדגשת הצבע והנצנוץ שלהם.

טבעות אירוסין העשויות זהב לבן, למשל, הן בעלות מראה יוקרתי מאוד, וזאת הודות לתרומתו של צבע הזהב הלבן לברק של היהלום בטבעת. צבעו הניטרלי ועמידותו של הזהב הלבן הם שהופכים אותו לרקע המושלם לכל אבן חן או יהלום. יתר על כן, נשים רבות מעדיפות תכשיטי זהב לבן על פני תכשיטי זהב צהוב או זהב אדום, בזכות כך שהזהב הלבן הוא בגוון ניטרלי שמשתלב היטב בכל גוון עור ועם כל סגנון לבוש.

 

כמה עולות טבעות אירוסין מזהב לבן

מחירה של טבעת אירוסין מזהב תלוי מאוד בהרכב הזהב הטהור בטבעת. לצורך העניין, טבעת אירוסין עם 18 קראט זהב, היא טבעת המכילה 75 אחוזי זהב טהור. כשמדברים על טבעת אירוסין העשויה מזהב לבן, הכוונה היא בדרך כלל לטבעת המכילה 14 קראט זהב טהור.

לכן טבעות אירוסין מזהב לבן עולות על פי רוב, פחות מטבעות אירוסין מזהב צהוב או מזהב אדום. הבחירה בטבעת אירוסין מזהב לבן, אם כן, מאפשר לרוכש להשקיע סכום מכובד יותר בבחירת היהלום בטבעת, שבכל מקרה הוא ה”דובדבן שבקצפת” בכל הנוגע לטבעות אירוסין.

בהקשר הזה, יש לציין שגם בבחירתו של היהלום שישובץ בטבעת האירוסין, קיים טווח נרחב של איכויות ועלויות שניתן לנוע בתוכו. לכן כדאי לשקול לחיוב אפשרות של רכישת טבעת אירוסין עם יהלום מעבדה, שהוא יהלום אמיתי לכל דבר ועניין, אך כזה שיוצר בידי אדם ולכן עולה הרבה פחות מיהלום רגיל.

עדיף לרכוש טבעת אירוסין מזהב לבן או צהוב

מציאת טבעת האירוסין האידיאלית, היא לא עניין של מה בכך, ובמיוחד לאור העובדה שלכל אישה יש טעם אחר כשמדובר על תכשיטים ובכללם טבעות. אף שכיום טבעות אירוסין נמכרות במגוון עיצובים ועשויות ממבחר סוגי מתכות, הטרנד השלט בתחום טבעות האירוסין בתקופתנו, הוא טבעות אירוסין מזהב לבן בשיבוץ יהלומי מעבדה.

הדילמה האם זהב לבן יקלע לטעם של כל בת זוג, מלווה כל גבר בבואו להציע נישואין לבחירת ליבו. עם זאת, חשוב לזכור שהכל תלוי בסופו של עניין בטעם האישי של כל בחורה.

תכשיטי זהב לבן וטבעות אירוסין מזהב לבן, הם בחירה מעולה עבור אישה שאוהבת את המראה הנקי והאלגנטי של תכשיטי כסף ופלטינה. בנוסף, זהב לבן הוא עמיד הרבה יותר מכסף, ועולה פחות מפלטינה. בנוסף, טבעת אירוסין מזהב לבן היא שימושית גם בהיבט שעבור אישה שעונדת תכשיטים ביומיום, טבעת מזהב לבן משתלבת היטב עם כל תכשיט אחר ועם כל לבוש בכל אירוע.

 

בשורה התחתונה

תכשיטי זהב הלבן כבר מזמן נחשבים פופולריים יותר מתכשיטי זהב צהוב. למעשה, זהב לבן הוא המתכת המועדפת בימינו עבור טבעות אירוסין. טבעת אירוסין מזהב לבן המשובצת ביהלום מעבדה, היא טבעת במראה עדכני, יוקרתי, ורסטילי ומאיכות גבוהה ביותר. לכם נותר רק להציץ בקטלוג טבעות האירוסין מזהב לבן שלנו ולהתאהב!

 

דילוג לתוכן