בשל המצב והמלחמה החלטנו להוריד עשרות אחוזים על כל היהלומים באתר

מדריך אבני חן על פי חודש לידה

תכשיטים בשיבוץ אבני חן או בשמן הנוסף: “אבני הולדת” (באנגלית: Birthstones) הן אפשרויות אדירות למתנה לאירועים מיוחדים, ובפרט לימי הולדת, מכיוון שהם לא רק יפהפיים אלא גם טומנים בחובם משמעות מיוחדת. אבן הולדת הנה אבן חן אשר מסמלת את חודש הלידה של כלת השמחה בלוח השנה הלועזי. במדינות רבות ברחבי העולם מקובל להעניק צמידים, עגילים, טבעות ושרשראות משובצות באבני חן, בתור מתנה מיוחדת לאירוע מיוחד. בשנים האחרונות, הפך מנהג זה לשכיח גם בארצנו הקטנטונת, וישראלים רבים פוקדים את חנויות התכשיטים בחיפוש אחר תכשיט משובץ באבן חן המתאימה לחודש הלידה של מקבלת המתנה.

על המסורת עתיקת היומין של הענקת תכשיטים משובצים באבני חן

אבני הולדת הן אבני חן בשלל צבעים, המייצגות את החודש בו נולד אדם. לעתים קרובות אבני חן משובצות בתכשיטים, כמו  תליונים, טבעות, צמידים ועגילים. ההערכה היא שאבני חן הוזכרו לראשונה בתנ”ך, בסיפור יציאת מצרים, כאשר תואר החושן של אהרון הכהן, שכלל שנים עשר אבני חן לייצוג שבטי ישראל. לאורך ההיסטוריה יצרו תרבויות שונות גרסה משלהן למדריך אבני החן לפי חודשי הלידה. לרוב, ישנן אבני חן מסוימות הקשורות בכל חודש, ובמקרים מסוימים, קיימת יותר מאופציה אחת. במדריך שלפניך, נציג את אבן החן הפופולרית ביותר לכל חודש לידה.

תכשיט עם אבן חן לפני גלגל המזלות – סגולה למזל טוב

נהוג לייחס לאבני חן שלל סגולות ותכונות שתורמות לשיפור מצב הרוח והאיזון הנפשי.
על פי האסטרולוגיה, לכל מזל בגלגל המזלות יש אבן חן שמתאימה לו. אסטרולוגים מאמינים כי לאבני המזל שמותאמות לאנשים לפי השיוך האסטרולוגי שלהם, יש יכולת להשפיע לטובה על חייהם במגוון היבטים. במדריך שלהלן, ניתן למצוא המלצות לאבני מזל לפי חודש לידה עם תיאור הסגולות המיוחדות המיוחסות להן.

תכשיטים עם אבני הולדת – מתנה מיוחדת ליום ההולדת

תכשיטים עם אבני לידה או אבני מזל, הם מתנה משמעותית ומותאמת אישית לכל אירוע. 

קיימים מיתוסים ואגדות רבים על אבני חן המפרטים את כוחן המרפא ואת טיבן הטיפולי. על פי סיפורים אלה, כל אבן חן נושאת משמעות ייחודית וסגולות מיוחדות משלה.

אמור לנו מתי יום ההולדת שלה ונגלה לך מהי אבן החן שתתאים לה

לפניך המדריך השלם לאבני חן לפי חודש הלידה של בעלת השמחה:

אבן המזל בינואר: גרנט

גרנט, או בשמה העברי: נופך, אבן המזל של ינואר, היא אבן חן בגוון אדום עשיר. גארנט מסמלת כוח ונחשבת כאבן חן שמביאה מזל טוב ויציבות לחיים.



אבן המזל בפברואר: אמטיסט

אמטיסט, אבן המזל של פברואר, היא אבן סגולה שנעה בין לילך ורדרד לסגול עמוק. המשמעות של אבן המזל בפברואר היא חוזק ושלום והיא נחשבת כאבן שמביאה לאדם העונד אותה הלך רוח שקול ונינוחות.


אבן המזל במרץ: אקוומרין

אקוומרין הוא אבן חן כחולה, שגוונה נע בין כחול בהיר לכחול עמוק. אבן החן של חודש מרץ מסמלת שלווה, ריפוי ורגיעה, שכן הצבעים הכחולים-ירוקים מעוררים תחושה של ים רגוע.


אבן המזל באפריל: יהלום

היהלום, אבן המזל של חודש אפריל, הוא אבן חן שקופה בעלת ברק וניצוץ. היהלום מסמל כוח, הצלחה, עושר ושפע. כחומר הקשה ביותר בעולם – בדירוג 10 בסולם הקשיות של מוס, היהלום הינו אבן חן מועדפת עבור טבעות, שרשראות, עגילים וצמידים. יהלומים עשויים פחמן טהור ונוצרים לאורך מיליארדי שנים. למרות שרוב היהלומים הפופולריים הם בגוון לבן נטול צבעוניות, יהלומים מגיעים במגוון של צבעים, כולל ירוק, צהוב, כחול, סגול, ורוד ואדום . עם זאת, אבן המזל של אפריל היא באופן מסורתי היהלום הלבן או חסר הצבע.

אבן המזל במאי: אזמרגד (בעברית: ברקת)

אזמרגד, ובשמה הלועזי: אמרלד, אבן המזל של מאי, היא אבן חן ירוקה ויפה, הנעה בין ירוק בהיר לירוק יער כהה. המשמעות של אבן המזל של מאי היא אריכות ימים, התחדשות וריפוי, וגם אהבת אמת. בנוסף, לאבן האזמרגד מיוחסת יכולת ליצור תחושה של רגיעה ולהביא לבעליה צלילות מחשבה.

אבני חן ביוני: פנינה

אבן המזל העיקרית של יוני, הפנינה, היא בדרך כלל לבנה, אך מגיעה גם בצבעים אחרים כמו כחול, ורוד, שמנת, זהב, ירוק ושחור . פנינים מסמלות טוהר, חוכמה ובריאות טובה. אבני הולדת אלה משתנות בגודל ובצורה שלהן בהתאם לאופן בו הן מגודלות ומעובדות.

אבן המזל ביולי: אודם

אודם, אבן המזל של יולי, תגיע לרוב בגוונים אדומים מלכותיים, אך גווניה נעים בין ורוד לאדום כהה. אבני אודם הן סמל לאומץ, תשוקה והגנה, והן אבני חן אהובות בקרב נשים רבות.


אבני חן באוגוסט: פרידוט

אוגוסט קשור לאבן חן הקרויה בשם פרידוט. פרידוטים הן אבני חן ירוקות הנעות בין גוונים של ירוק צהבהב ועד ירקרק חום. פרידוט – אבן החן של אוגוסט מסמלת רוגע ושלווה ונחשבת כאבן שמציעה הגנה מסיוטים ורגשות שליליים.


אבן המזל בספטמבר: ספיר

ספיר , אבן המזל בספטמבר, היא אבן חן כחולה מהממת. אבן הספיר מסמלת אצילות, חכמה והארה. ספירים מגיעים באופן טבעי בכל צבעי הקשת כולל ירוק, ורוד וצהוב, אבל כחול הוא הצבע של אבן הספיר עבור מזלות ספטמבר. ספיר היא אבן מינרלית אשר מכילה כמויות קטנות של ברזל, טיטניום, נחושת, מגנזיום וכרום. אבני ספיר הן בחירה עמידה ללבישה יומיומית. 

אבני חן באוקטובר: אופל

אבני אופל מגיעות בעיקר בגוון שחור או לבן וגם מציגות אפקט קליידוסקופ שמקרין את כל צבעי הקשת. אבן המזל הזו באוקטובר מעניקה מזל טוב, ומשרה השראה ויצירתיות. הימנעות מטמפרטורות קיצוניות ומאור שמש ישיר עוזרות לשמור על אבני אופל למשך שנים רבות.


אבן החן של נובמבר: טופז

טופז ניתן להשיג במגוון צבעים, כולל ירוק, כחול, אדום, כתום וגם ורוד, אך הוא פופולרי ביותר כאבן חן מוזהבת. טופז מסמל ריפוי והגנה, ומיוחסת לה יכולת מיוחדת לשיפור תהליכי עיכול, זירוז של המטבוליזם וחיזוק של מערכת העצבים. בנוסף הטופז ידועה בתור אבן חן אשר מכניסה עונג לחייו של האדם אשר עונד אותה.


אבני חן בדצמבר: טורקיז

אבן הטורקיז הינה אבן ההולדת של חודש דצמבר, וצבעה נע בין גוונים של כחול רך לירוק כהה.
אבני טורקיז מסמלות עושר, בריאות ומזל טוב. כל מה שאישה שחוגגת יום הולדת צריכה!

תכשיט עם אבן חן לפי חודש לידה – השורה התחתונה

אבני חן מוסיפות לתכשיטים אלמנט של צבעוניות, רומנטיקה וטאץ’ אישי. כל אבן חן מסמלת משהו שונה וטומנת בחובה משמעות אישית עבור האדם העונד אותה. לכן מדובר ברעיון נפלא למתנה בהתאמה אישית. עם זאת, חלק מאבני החן שסקרנו הן נדירות יחסית, קשות להשגה ויקרות למדי. דוגמא לאבני חן טבעיות שהן נדירות ויקרות יחסית הינה יהלומים לבנים. זו הסיבה שאבני חן שנוצרו במעבדה זמינות כיום כחלופות. יהלומי מעבדה זהים מבחינה כימית, פיזית ואופטית ליהלומים טבעיים – אך יש בהם פחות פגמים, טביעת רגל פחמנית קלה יותר והבונוס הגדול: הם עולים הרבה פחות מיהלום “רגיל”. כך תוכל לפנק את האישה בחייך בתכשיט משובץ אבן חן גדולה, יפה ונוצצת יותר ליום הולדתה, ולהשאיר תקציב גם לעוגה!

דילוג לתוכן