בשל המצב והמלחמה החלטנו להוריד עשרות אחוזים על כל היהלומים באתר

איך לבחור צמיד טניס שהיא תאהב במיוחד

מתקשה לבחור מתנה עבור בחירת ליבך? צמיד טניס משובץ יהלומים הוא הפתרון המושלם לדילמה שלך! צמידי טניס משובצי יהלומים הם תכשיטים יפהפיים ויוקרתיים במיוחד, אשר ניתנים לעיתים קרובות כמתנת יום הולדת, מתנה חגיגית לחג, מתנה רומנטית לבת זוג או לרגל אירועים מיוחדים שמהווים ציון דרך משמעותי בחייה של אישה, למשל לרגל הלידה או סיום הלימודים האקדמיים. בדומה לרכישה של תכשיטי יהלום אחרים, קניית צמיד טניס, במיוחד כשמדובר במתנה לאישה שבחייך, יכולה להיות מעט מרתיעה. מכיוון שצמידי טניס זמינים במגוון גדול של מתכות יקרות ועיצובים שונים, יש הרבה סגנונות שונים שניתן לבחור מתוכם. כאשר מוסיפים את שיבוץ היהלומים למשוואה, הבחירה בכלל יכולה להפוך למבלבלת. אך אל חשש! המדריך שלפניך יסייע לך לבחור צמיד טניס מנצנץ שיגרום לאישה בחייך להביט בך בעיניים נוצצות.

מה זה צמיד טניס?

צמיד טניס הוא צמיד עדין המכיל יהלומים קטנים או אבני חן המחוברות באמצעות שרשרת דקה של מתכת יקרה. כתכשיט אלגנטי, צמידי טניס עשויים בדרך כלל מזהב 14 קראט או 18 קראט, פלטינה או כסף סטרלינג. צמיד טניס מורכב מחוליות רבות שבכל אחת מהן משובץ יהלום.
נשים בכל העולם אוהבות צמידי טניס, ולא בכדי. צמידי טניס הם בחירה אופנתית אייקונית שיכולה להתאים לכל סגנון, מקז’ואלי ועד פורמלי. הם מעודנים, ועם זאת משדרים יוקרה, ברק ותחכום. 

מה הקשר בין טניס לצמידים?

השם ‘צמיד טניס’ מקורו באירוע היסטורי משעשע שהתרחש בארה”ב בשנת 1987, כאשר הטניסאית המקצועית ואייקון האופנה, כריס אוורט, איבדה את צמיד היהלומים שלה במהלך משחק טניס. אוורט ביקשה להשהות את המשחק כדי לחפש את הצמיד שלה, כל זאת כאשר האירוע משודר בשידור חי, שבו הצופים על המגרש וצופי הטלוויזיה נאלצו לצפות בחיפושים אחר הצמיד.

מאז אותו היום מכונים צמידי יהלומים דקים “צמיד טניס”.

כיצד להעריך את איכות צמיד הטניס

כשמדובר בהערכת איכות צמיד טניס משובץ יהלומים, תרצה לשים לב לשני גורמים. הגורם הראשון הוא סוג המתכת המשמשת לייצור הצמיד. השני הוא היופי של היהלומים:

סוג המתכת

צמידי טניס מגיעים במגוון מתכות שונות. צמידי הטניס הנפוצים ביותר הם צמידי זהב צהוב, זהב אדום, זהב לבן, פלטינה וכסף סטרלינג. כל חומר מציע מראה ותחושה משלו שיכולים להפוך אותו מתאים יותר לטעם של מקבלת המתנה. לא בטוח איזה סגנון של מתכות היא אוהבת? בחן את צבע התכשיטים שהיא עונדת ביומיום. בהקשר זה – מכיוון שצמיד טניס הוא צמיד שלרוב נמצא בשימוש יומיומי, גורם אחד שיש לקחת בחשבון בבחירת המתכת ממנה צמיד הטניס עשוי, הוא העמידות שלו. זהב צהוב 14 קראט ו – 18 קראט, זהב אדום וזהב לבן, כמו גם פלטינה וכסף סטרלינג, הם כולם מספיק עמידים לשימוש יומיומי.
ההמלצה שלנו היא לבחור דווקא באפשרות של 14 קראט מאחר ומדובר בצמידים בעלי עמידות רבה יותר לנזקי הזמן שיראו מצוין גם כעבור עשור.

יופיים של היהלומים

בבחינת היהלומים על צמיד טניס, נהוג להתבונן על הברק שלהם (המשמעות היא שאור משתקף חזרה לעין ויוצר אפקט של נצנוץ). עליך גם לבדוק כי היהלומים המשובצים בצמיד נראים נקיים לעין (פירוש הדבר שאין להם פגמים בולטים) וכי האבנים נראות לבנות על רקע המתכת שבה הן משובצות. הברק והניצוץ של היהלומים הם למעשה מה שיוצר את אפקט ה”וואו” בצמידי טניס, ולכן חשוב לשים לב שיש להם נוכחות שאי אפשר להתעלם ממנה.

למה חשוב לשים לב בנוגע ליהלומים המשובצים על צמידי טניס?

ישנם מספר פרמטרים מרכזיים שמומלץ להתיחס אליהם כשבוחנים את היהלומים על צמידי טניס:

גודל היהלומים ומשקלם

כל היהלומים בצמידי טניס הם בגודל זהה והמשקל הכולל של היהלומים הוא זה שבסופו של דבר יגדיר את משקל הקראט של הצמיד. שים לב שככל שהיהלומים בצמיד קטנים יותר כך נדרש מספר יהלומים רב יותר על מנת למלא את הצמיד, וגם ההיפך נכון – ככל שהיהלומים בצמיד גדולים יותר, כך הם יהיו מעטים יותר.

איכות היהלומים בצמיד

ככל שהאיכות של היהלומים בצמיד הטניס תהי ברמה גבוהה יותר מבחינת פרמטרים של נקיון (Clarity) וצבע (Color), כך יהיה מחירו של הצמיד גבוה יותר. הצבעים המומלצים ליהלומים בצמידי טניס, הינם: H / G /  F. ורמת הצלילות / ניקיון יהלום המומלץ הינו: SI / VS .

רמת החיתוך

בצמיד טניס ישנה חשיבות לאחידות בקוטר של היהלומים המשובצים. זה חשוב במיוחד ליצירת מראה אחיד, אסתטי ומנצנץ של הצמיד.

איכות השיבוץ

שיבוץ יהלומים שנעשה בצורה מקצועית, מבטיח כי היהלומים ישארו על הצמיד לאורך זמן מבלי להתרופף.

איך לבחור את סגנון צמיד הטניס המתאים עבורה?

צמידי טניס מגיעים במבחר סגנונות. בעוד שרוב העיצובים מכילים שורה של יהלומים, בחלק מהצמידים יש שתיים ואפילו שלוש שורות של אבנים. מרבית צמידי הטניס משתמשים ביהלומים בחיתוך עגול, אם כי ישנם סגנונות הכוללים חיתוכי אמרלד או יהלומים בחיתוך נסיכה.
במידה ומקבלת המתנה נוהגת לענוד תכשיטים בסגנון סולידי יותר בחיי היומיום שלה – סביר להניח שהיא תעריך יותר צמיד טניס קלאסי שכולל שורת יהלומים בודדת. עם זאת, במידה והצמיד ניתן כמתנה לאירוע מיוחד ואמור לשמש כתוספת חגיגית לשמלת ערב יוקרתית, יתכן כי צמיד יהלומים 3 שורות, שיש לו נוכחות דומיננטית יותר, יהיה הבחירה ההולמת. 

כיצד לקבוע את גודל הצמיד המתאים לה?

באופן כללי, כשמדובר על מידות של צמידי יהלומים, הדיוק אינו קריטי כמו עם מידה של . אולם כדאי לנסות ולהתקרב ככל האפשר למידה הנכונה. אחת הדרכים הקלות ביותר למצוא את הגודל המתאים לצמיד טניס בשיבוץ יהלום, היא למדוד את פרק כף היד של מקבלת המתנה.
אם אין לך גישה לסרט מדידה, אתה יכול לעטוף חתיכת חוט או סרט סביב פרק ​​כף היד שלה, ואז לחתוך את החוט בהתאם להיקף שלקחת ולמדוד אותו אחר כך. אם אתה רוכש את צמיד הטניס במתנה ואינך יודע את גודל שורש כף היד של האישה שאתה מפתיע, תוכל לכוון לצמיד באורך של 16 סנטימטרים, המומלץ עבור נשים רזות או נערות צעירות, עד אורך של 18 סנטימטרים המומלץ עבור נשים שמעדיפות צמידים שנותרים מעט רופפים על פרק כף היד. בכל מקרה, קל לתקן את האורך של צמידי טניס גם בדיעבד, כך שאין הכרח לדייק במידה.

צמיד טניס – מתנה יקרה לאישה יקרה?

מאחר וצמידי טניס כוללים יהלומים רבים, עלותם של צמידים אלו יכולה להגיע לסכומים קצת מדאיגים. החדשות הטובות הן, שגם אם יש לך תקציב מוגבל לרכישת צמיד טניס עבור האישה בחייך, תוכל להוזיל עלויות אם תשקול ללכת על צמיד טניס מיהלומי מעבדה. יהלומי מעבדה הם יהלומים לכל דבר ועניין, שההבדל המרכזי בינם לבין יהלומים טבעיים, הוא מקורם ומחירם.
יהלום מעבדה הוא יהלום מעשה ידי אדם שמיוצר בתנאי מעבדה מבוקרים, וביתר ההיבטים אין שוני בינו לבין יהלום שנוצר בטבע. למעשה, יהלום מעבדה נושא את כל התכונות והאיכויות של יהלום רגיל וללא מיכשור גמולוגי (למידע על תעודה גמולוגית), אין אפשרות להבחין כלל בהבדלים! הברק, הניצוץ, הצלילות, המשקל, העמידות – הכל אותו הדבר, מלבד המחיר. 

יהלומי מעבדה עולים הרבה פחות מיהלומים טבעיים והם גם הרבה יותר אקולוגיים ומוסריים. כך שאם תשאל אותנו – צמיד טניס משובץ ביהלומי מעבדה הוא בחירה נפלאה בכל ההיבטים. יתרה מכך, בזכות המחיר האטרקטיבי של יהלומים סינתטיים שיוצרו במעבדה, ניתן לשדרג את צמיד הטניס לצמיד עם יהלומים במשקל קראט (Carat) גדול יותר או רמת נקיון (Clarity) גבוהה יותר, בעלות נמוכה משמעותית ממה שהיית משלם עבור צמיד זהה מיהלומים רגילים.

דילוג לתוכן